Followers

Wednesday, November 26, 2014

Simpan duit untuk Travel

Hi semua I'm back cara-cara saya travel.  Ala saja aje nak kongsi dengan korang mana tau kot korang nak follow or korang boleh bagi input untuk baiki apa yang boleh.

Cara cheq adalah dengan main kutu.  Ini satu cara nya.  Cara lain adalah beli ticket flight awal-awal before nak fly supaya boleh dapat ticket yang murah. After dah beli ticket and bayar secara ansur kad kredit.  Selesai saja pembayaran ticket boleh la beli pulak accommodation.  Accommodation tidak perlu yang mahal-mahal sebab nya rugi kita guna kan tempat nie hanya untuk tidur dan untuk mandi dan tukar baju aje.  Selesai saja membayar hutang kad kredit untuk accommodation now korang hanya perlu duit belanja.

Duit belanja korang boleh lah gunakan dari wang kutu yang kita main tadi. Kalau setahun korang ada 3 percutian makan 3 nama la untuk main kutu.  Apa pun ini semua terpulang pada korang macam mana korang nak manage.  

Ini adalah antara cara yang cheq practice kan so far alhamdullilah amat membantu.   

Apa yang penting cheq kena chop passport cheq every year despite about the location, hahahaha.  Keji kan ada cheq kisah janji cheq dapat jalan.

Furthermore kita hanya akan hidup sekali aje and kenapa kita perlu untuk terlalu takut untuk terus melangkah kehadapan.  Travel ada cara cheq my own therapy orang lain mungkin lain cara nya.  But kena ingat kita perlu gembira kan hati kita dulu sebelum orang lain.  Kita yang kerja penat sepanjang hari ini adalah ganjaran untuk diri sendiri.

Hidup perlu balance antara dunia dan akhirat.