Followers

Wednesday, October 08, 2014

Jodhpur

From Udaipur kami meneruskan perjalanan ke Jodhpur

Day 9 (26.1.2012)



Seperti biasa kami meneruskan perjalanan kami selama 5 jam ke Jodhpur.  Kami akan berada di sini selama 3 hari 2 malam.  Perjalanana kami di saji kan dengan pelbagai pemandangan ada yang menarik ada yg kurang menarik.

Hari pertama kami kami habis kan masa di Sardar Market dan Clock Tower.  If ke Jodhpur ini antara yang korang kena singgah.  Bila kami kat market nie mmg tak byk beza dengan market kat Malaysia, perbezaan market kat sini mungkin lebih kotor nak di bandingkan dengan market Malaysia.  Tapi apa yg eden blh conclude kan kat sini walau mcm mana susah pun kehidupan di sana tapi majority orang di sana muka nya penuh dengan senyuman ikhlas.











Day 10 (27.01.2012)


Kami breakfast kat hotel and hari nie site seeing sekitar Jodhpur.  First yang kami lawat ialah Umaidh Bhavan Palace, Rp 50 entrance fee.




If ada yang nak tau whether worth it or not masuk sini cuma satu aje yang boleh eden kata kan dah sampai kan elok la masuk sebab belum tentu lagi kita akan repeat untuk datang ke India dalam masa terdekat.  

Selepas tu kami ke Jaswant Thada and sini kena bayar Rp30.  





Kami rest untuk lunch sekejap lepas nie nak ke Mehrangarh Museum sini entrance Rp300 per person and camera kena bayar Rp100.









Kat India especially kat palace mmg banyak akan naik tangga maka jika ada yang sakit lutut tu elok la siap sedia dengan ubat-ubatan.  

Kami lepak kat sini till sunset.  Sebab kami suka tengok sunset.








Selesai acara sunset yang kami nanti2 kan kami pun pulang ke teratak kami :-).  Esok kami akan ke Jailsamer pulak.  Another 5 hours journey.