Followers

Thursday, November 13, 2014

Books Worm

Books worm = Me.


Cheq kalau masuk MPH boleh duduk kat dalam tu at least 1 jam or more.  Bila nak entre aje rasa jiwa yang kacau boleh hilang rasa kacau nya.  Dengan enter dan bau buku yang menusuk or meresap terus dalam jiwa dengan tiba-tiba rasa tenang akan menjelma, hahahaha bunyi macam kelakar but ini adalah reality nya.

Kalau korang tanya buku apa la yang cheq suka baca jawapannya mudah aje yang penting sekali "Travel Books", lepas tu baru lah "Novel" and buku "Agama".

Kalau travel books biasa nya Lonely Planet/Foot Print.  Collection memang banyak untuk buku travel.  Kenapa pilih untuk ada buku sedangkan kalau cari dalam internet pun banyak aje information yang kita boleh dapat but me personally memang suka ada buku dalam tangan and penting sekali untuk cheq and iainya sangat membantu walaupun kita dah pun siap kan itinerary sebelum kita travel.

Novel Melayu cheq tak ada favourite author apa pun boleh janji jalan ceritanya best.  But again kena tengok jugak pengeluaran buku dari mana kalau karangkraf sekarang cheq dah kurang membaca if dari sini sebab ntah rasa dah tak syok la walaupun author depa banyak yang gempak-gempak.

Novel Inggeris pulak cheq ada favourite author Nora Roberts and Cecelia Ahern. Tapi collection Nora Roberts tak banyak kalau nak bandingkan Cecelia.  Cecelia cheq ada semua collection dia.  Buku dia memang menarik and mudah untuk paham.

Kalau bab buku agama nie memandangkan kita mencari maka apa buku pun penting kerana kita process mencari dan mengukuhkan.