Followers

Tuesday, February 23, 2016

Koh Lipe

9 January 2016



Koh Lipe short vacation with my BFF yang balik dari Belgium.  Nie second time eden ke mari and banyak dah perubahan dari dulu. Accomodation at Pattaya Beach pun mahal-mahal sekarang even walking street pun dah ada proper shop and pub pun dah banyak.

Kali nie no itinerary hanya redah.  Seperti biasa naik flight ke Langkawi and boat untuk ke sana. Boat pun dah berubah bukan macam speed boat yang kami naik dulu.

Imigresen Koh Lipe pun dah berpindah ke new place.  Tapi yang tak berubah pantainya masih putih and penuh dengan tourist.

Kali nie kami memilih untuk lepak kat Seaside Resort









Why kami memilih here antara sebabnya ini antara yang paling murah jika area nie.  Kami di sedikan kelambu sekali kat bilik nie sebab mmg banyak nyamuk. Our room memang with aircond cuma rasanya tak sesuai untuk family yang ada anak mungkin tak selesa with nyamuk.

Just nak share makan kat sini memang mahal from KL maka korang kena bawak duit lebih sikit for food.






10 January 2016


Kami hanya santai area beach near our place.  Kalau dah duduk pulau ini antara activity selain dari snorkel/island hoping.

Kali nie percutian yang penuh keseronokkan sebab banyak catch up yang perlu di buat plus main dengan anak-anak angkat.  Percutian paling quality la kata orang.











11 January 2016

Masa untuk kami island hoping.  Masa sampai 1st place keadaan sangat choppy and kami adik beradik hanyut sampai la boat man ambik kami, gatai kan turun lagi.  Serik tak hurmm belum lagi.

Second place adik aje turun eden dah start pening. 




And lepas nie kami meneruskan perjalanan to pit stop for our lunch (korang boleh mohon halal food, mereka dah pandai sekarang).  Korang have fun tengok pulau nie pulak.  And for info gambar nie semua tidak di edit.






 



After lepak here about 1 hours kami di bawa ke last spot untuk snorkel tapi harus diingatkan kita tak di benarkan memberi makanan kepada ikan2 di sini, salah dari segi undang2.

And honestly spot terakhir we were here almost 1 hours sebab really enjoy seeing all the fishes.

Koh Lipe memang menarik tak pernah rasa rugi pun.  Malam nie dinner terakhir kami sebelum esok pagi dah nak kena balik.

12 January 2016

Kami menghabiskan sisa baki wang yang ada untuk breakfast and lepak kat Imigresen untuk pulang ke tanah air.  Koh Lipe kami tinggal kan dengan 1000 macam kenangan.  Semoga berjaya jejak ke mari lagi.